T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
AMASYA / MERKEZ - Plevne Ortaokulu

"Filozof Çocuklar" eTwinning Projesi

Okul Öncesi Öğretmenlerimiz; Sümeyye KILIÇ ve Ayşegül ÇELİK, Anasınıfı öğrencilerini kapsayan "Filozof Çocuklar" isimli eTwinning projesini yürütmeye başlamıştır. eTwinning Ulusal Destek Servisi tarafından onaylanan proje 15 Mart 2021 ile 30 Nisan 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

PROJE HAKKINDA

Çocuklarla Felsefe Eğitiminin (P4C) amacı çocukların bir sosyal birliktelik içinde herhangi bir konuda düşüncelerini ileri sürdükleri ve ileri sürdükleri bu düşünceleri gerekçeleriyle birlikte savundukları bir tartışma ortamı oluşturmaktır. Bu tartışma ortamı genellikle öykü, olay, fıkra, atasözü, deyim, rutin yaşam olayları gibi bir çıkış noktasından başlamakta ve grup içinde üretilen sorularla süreç devam etmektedir. Söz konusu sürecin öğrencilerde iletişim kurma, yaratıcılık, problem çözme, karar verme, neden sonuç ilişkisi kurma, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi temel becerileri geliştirdiği pek çok bilimsel araştırmada ortaya konulmuştur. Çocuklarda Felsefe Eğitiminin (P4C) çocukların üst düzey düşünme becerilerine pozitif etkileri dikkate alınarak bu projenin hazırlanmasına karar verilmiştir. Bu proje 4 – 7 yaş aralığındaki çocukları kapsamaktadır.  Amacımız, 4-7 yaş aralığındaki çocuklarda üst düzey düşünme becerilerini felsefe eğitimi aracılığıyla geliştirmektir. Felsefe eğitimiyle kastedilen felsefe tarihinin öğretimi değildir. 6 oturum şeklinde yapılandırılan projede bir öyküden yola çıkarak sokratik yöntemle çocukların düşünce üretmelerini sorgulamalarını ve eleştirel düşünmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Öğretmenler bir öyküyle süreci başlatıp, anahtar sorularla grubu destekleyerek öğrencilerin soru ve düşünce üretmelerine, eleştirel ve yaratıcı düşünmelerine rehberlik edecektir. 

 

HEDEFLER

Bu projede çocukların;

1.      Analiz, sentez seviyesinde üst düzey düşünme becerilerini,

2.      Düşüncelerin gerekçelerini sunma, itirazları ve karşı örnekleri değerlendirme yoluyla eleştirel düşünme becerilerini;

3.      Kendi düşüncelerini ortaya koyup tartışma yoluyla yaratıcı düşünme becerilerini,

4.      Tartışılan konuya odaklanma, başkalarının düşüncelerini dikkatlice dinleme yoluyla dinleme becerilerini;

5.      Düşüncelerini kelimelere dökme ve onları başkalarına anlaşılır biçimde iletme yoluyla iletişim becerilerini;

6.      Başkalarının fikirlerine saygılı ve anlayışlı olma yoluyla sosyal becerilerini,

geliştirmek hedeflenmektedir

 

ÇALIŞMA SÜRECİ

Proje 15 Mart 2021 ile 30 Nisan 2021 tarihleri arasında bir buçuk ay sürecek olup bu zaman Aralığında 6 öğrenci oturumu gerçekleştirilecektir.

ü    Hazırlık Çalışmaları (15 Mart–19 Mart 2021)

o    Konusu: Projenin tanıtılması, ortakların iletişim be eş güdüm çalışmaları, oturumların planlanması

 

ü1  1. Oturum (22-26 Mart 2021)

      Konusu: Büyümek Zorunda Mıyım?

 

2    2. Oturum (29 Mart–2 Nisan 2021)

      Konusu: Ben Mutlu Muyum?

3. Oturum (5-9 Nisan 2021)

Konusu: Özgürlük Ne İşe Yarar?

 

4. Oturum (12-16 Nisan 2021)

Konusu: Güzel Nedir?

 

5. Oturum (19-23 Nisan 2021)

Konusu: İyilik Nedir

 

6. Oturum (26-30 Nisan 2021)

Konusu: Arkadaşlık Nedir?

 

Öğrenci oturumları Oscar Breinifier ve Clement Devaux'un "Filozof Çocuk" serisinden uyarlanmıştır. Oturumlar yarı yapılandırılmış şekildedir. Böylelikle oturumun temel konusu aynı kalmak koşuluyla sınıf veya grupların koşullarına göre öykü ve sorularda esnek hareket edilebilme imkanı sağlanmıştır.

 

BEKLENEN SONUÇLAR

Projenin hedefleri kapsamında çocuklarda üst düzey, eleştirel ve yaratıcı düşünme, dinleme, iletişim ve sosyal becerilerinin geliştirmekle birlikte bu becerileri yaşamlarına aktararak kullanmalarını bekliyoruz. Ayrıca oturum sonunda çocukların yaptığı fotoğraflardan bir e-dergi ve e-sergi açmayı planlıyoruz.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.03.2021 - Güncelleme: 19.03.2021 13:13 - Görüntülenme: 400
  Beğen | 4  kişi beğendi